אל תתפתו לקבל עצות למתגרשת מאנשים שאינם מבינים בנושא. בשביל זה כתבתי את המאמר כדי שתוכלי לקבל עצות נכונות מאיש מקצוע

עצה מקדמית: קראי גם כאן את העצות שניתנות לגבר

1. בדקי אם בעלך בוגד בך

אם הוא בוגד אין לזה הרבה משמעות בבית הדין הרבני בהשוואה למקרה שבו האישה בוגדת, אבל עדיין זה מצביע על האופי שלו, ואף אחד לא יחייב אותך להמשיך לחיות אתו. נסי לבדוק זאת לבד אבל הכלל הוא "האישה האחרונה שיודעת" כי הבעל יודע איך לסובב את האישה. לכן, רצוי לקחת חוקר פרטי שיידע לעשות זאת ויביא לך את הראיות בצורה מקצועית.

2. איסוף מודיעיני והעלמת מידע מודיעיני

אספי מסמכים מהבית וצלמי אותם, לאחר מכן תחזירי למקום שלא ירגישו. אספי מידע על הכנסות הגבר. לדוגמא: אם הבעל אינסטלטור ועובד בלי קבלות, נסי להשיג את הפרטים של הלקוחות שלו, מספרי טלפון וכן הלאה, אחרי זה יהיה יותר קל להוכיח את הדברים. במקביל, תעלימי כל הוכחה שיכולה להצביע על הכנסות שיש לך ב"שחור". תחביאי מחוץ לבית חפצי ערך: טבעות, תכשיטים, דולרים, וכן הלאה. כי אולי לאחר מכן תהיה לך בעיה להוכיח שהם בכלל היו קיימים. בינתיים במקביל, צאי מהתמימות שלך ותחליפי סיסמה בטלפון הנייד וסיסמה במייל.

3. חשאיות

אל תגידי לבעלך שאת מתכוונת להתגרש. אל תספר אפילו לקרובי משפחה. ההיסטוריה מוכיחה שאפילו אם סיפרת לאמא שלך, היא מספרת לשכנה והשכנה לחברה… ופתאום בעלך יודע ופועל לפנייך בהתאם. לכן, הכי חשוב, לא לספר לאף אחד שאת מתכוונת להתגרש. "פה גדול" עלול להפסיד במרוץ הסמכויות, מרוץ שעדיין קיים גם כשמדובר בהגשת בקשה לישוב סכסוך.

4. אמצעי זהירות

עורכי דין אוהבים לתת כרטיסי ביקור, אם היית אצל עורך דין והוא נתן לך כרטיס ביקור? תחביאי את כרטיס הביקור! הכי בטוח לרשום את מספר הטלפון תחת שם בדוי ולזרוק את כרטיס הביקור לפח (ולא לפח של הבית!). בימינו יש להיזהר לא לדבר בטלפון במקומות שאולי התקינו בהם מכשירי ציתות. זכרי! שיחות שבעלך מקיים אתך מותר לו להקליט! גם מותר להשתמש בזה בבית משפט. לכן, תהי זהירה – שיחות מאוד רגישות עדיף לעשות מטלפון שלא שייך לך.

5. הימנעות מאלימות

אל תהי אלימה. אם בעלך אלים גשי מיד לתחנת המשטרה ותגישי תלונה מפורטת. אם הוא נוהג באלימות כלפיך או כלפי הילדים, אז היעזרי במצלמות משיקולים של הגנה עצמית כך שתוכלי להוכיח את האלימות כלפיך או כלפי הילדים. זכרי שאת והילדים זכאים למדור שליו ושקט. לא להיות תמימה, אלימות צריך להוכיח ואם את מצליחה אז מדובר בעבירה פלילית ובנוסף לכך אלימות של גברים מתקבלת רע מאוד בבית הדין הרבני ובייחוד בבית המשפט לענייני משפחה. עניינים כגון אלו ישרתו אותך במסגרת כל ההליך המשפטי.

6. סירוב לקיים יחסי מין

אם בעלך מסרב לקיים עמך יחסי מין הוא גבר ״מורד״, נסי להוכיח, אולי להקליט, את עובדת הסירוב, כמו גם את הנימוקים לסירוב. גבר מורד לא מקיים חובותיו כלפי אשתו וזאת סיבה מוצדקת לגירושין עלפי ההלכה היהודית. אבל בהקשר זה לא מספיק סירוב חד פעמי אלא הוא צריך להיות סירוב מתמשך שבדרך כלל יותר קשה להוכיח. עדיין, אם את רוצה להתגרש מגבר שדוחה אותך מעליו, זה ישמש אותך היטב.

7. העלת רמת החיים

את ההוצאות שלך תעשי באשראי, לא במזומן. תזכרי שבמהלך ההליך המשפטי צריך להוכיח רמת חיים. לכן, חשוב שתעודדי גם את בעלך שישלם את הכל באשראי שיהיו הוכחות. זה גם הזמן להחליף את המכונית הישנה במרצדס! או בכל מקרה למכונית יותר חדשה.

תעודדי את הבעל לעבוד יותר ולעבוד שעות נוספות. אם מגיעה לו חופשה אז שלא ייקח את החופשה וימשיך לעבוד כי בית המשפט ידרוש ממנו לחלוק ימי חופשה שלא השתמש בהם יחד איתך. שכנעי את הבעל לעבור לדירה גדולה עם חניה ומעלית, ובכל מקרה לדירה יותר יקרה. תוסיפי חוגים לילדים.

רצוי ליזום נסיעה לחו"ל כי בית המשפט מסתכל שנה אחורה ולפי זה מחליט מה הייתה רמת ההכנסה ורמת החיים וזה משפיע על גובה המזונות.

8. השיגי את בעלך במרוץ הסמכויות

הגישי בקשה לישוב סכסוך לפניו. אבל כבר בשלב הזה צריך לעשות ולתכנן דברים שאי אפשר לפרט פה. אם לא עשית זאת נכון תשלמי מחיר יקר מאוד לאחר מכן. אומרים: "טיפש שזורק מטבע לבאר עשרה חכמים לא יוציאו אותו" אז תשתדלי לא להיות הטיפשה שזורקת מטבעות לבאר. אל תתקמצני קח עורך דין טוב [ויקר] שידע בדיוק מה צריך לעשות שכן סוף מעשה במחשבה תחילה. 

9. הפרדת רכוש

קיבלת או את אמורה לקבל כספים בירושה? או דירה מירושה? או אולי אתם גרים בדירה שהייתה שלך מלפני הנישואין? תתלונני שהדירה לא מתאימה ותעודדי את בעלך לעבור לגור אתך בשכירות. את ההכנסות מהדירה או הנכס שקיבלת בירושה שימי בחשבון בנק נפרד ואל תיגעי בו. לאחר מכן הוא יתקשה לשים יד על הרכוש הזה. זכרי, רכוש שמשמש את שני הצדדים, גם אם מקורו באחד מהצדדים, לאחר תקופות ארוכות של שימוש משותף מקבל אופי של רכוש משותף. במקביל, תעודדי את בעלך להכניס לשיתוף כל הכנסה שיש ממקור עצמאי מלפני הנישואין.

עצות למתגרשת

העצה העשירית:

מה? השתגעת? את באמת רוצה לעשות כאלו דברים מכוערים?

עם כל הקנאה, השנאה והכעס, זאת נראית לך הדרך ההגיונית לפעול? אני מבטיח לך שהצד השני יעשה דברים מכוערים לא פחות. לא חבל? אז אולי להירגע קצת ואז לחשוב איך לטפל בעניינים בצורה חכמה. לכן העצה העשירית ממליצה על גישור!!!

הליך הגישור יבהיר לכם את האינטרסים שלכם לשיתוף פעולה ויוביל אתכם לפתרוןבכל מקרה, אם את חוששת מהבעל? אז רק אחרי שהשגת את כל היתרונות האפשריים פני להליך של גישור. קל לוותר ולהשיג הישגים כשכל הקלפים ביד שלך. עם זאת, יש לזכור שהשגת היתרונות האלו פוגעים באמון והבעל מתוך כעס עלול לסרב להליך אמתי של גישור ואז את כדור השלג יהיה קשה לעצור. לכן, כשאת הולכת לעורך דין תדגישי בפניו שאתה רוצה את שירותיו רק לצורך ליווי בגישור ולא לצורך הגשת תביעות והליך משפטי שלם. לאחר מכן ספר לבעל בדרך רגועה אודות מצב הדברים ותזמיני אותו לגישור. כך הפגיעה במשפחה תהיה הרבה יותר קטנה. בגישור, עניין הגירושים יהיה קצר, בעלות נמוכה, והרבה פחות כואב, ועדיין תסדרו את כל העניים שצריך כגון זמני שהות עם הילדים, חלוקת רכוש, הסדר המזונות וכן הלאה… הליך הגישור ימנע ממכם מלחמת עולם מיותרת. טוב של כל הבעיות בגירושין: הסדרי ראיה, חלוקת רכוש, גובה המזונות וכן הלאה… הליך הגישור ימנע ממכם גירושין ממושכים וכואבים.

לסיכום, העצה העשירית היא העצה החשובה ביותר: להתגרש צריך לדעת. וגישור בין בני זוג הוא הפתרון הטוב ביותר.

לכל שאלה או קביעת פגישת היכרות מוזמנים לפנות אליי 052-4499399

כתבתי ספר שכולו מקודש לנושא הגישור במשפחה – גישור במשפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *